Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

čtvrtek 7. října 2010

Zdravotnictví v podání "mého" zubaře

Dnešek mi opět ukázal, kam až došlo naše zdravotnictví v oblasti zubařů.

Člověk musí vzít zavděk tím, ke kterému se dostane, protože je to v 30km okruhu jediný, který přijímá nové pacienty a když má šikovně ordinační hodiny, může jásat. A když je zubař navíc dostupný rozumně jezdící hromadnou dopravou, pak člověk pomalu v sedmém nebi.

Dnes doktor dle ordinačních hodin začínal v 8 hodin a mě objednal na devátou, proto jsem (já hloupý optimista) přišel už na třičtvrtě. Sestřička šla na pokec k sestře u konkurence (tam je doktor už 5 měsíc nemocný) a mě tím pádem bylo jasné, že doktor opět nepřišel včas, tedy ti pacienti co čekali přede mnou nebudou zavčasu ošetřeni...

Stal se zázrak, doktor měl sekeru jen hodinu a pacienti přede mnou (tedy až na tu první paní s bolestí) byli hotovi raz dva, takže jsem šel na křeslo s překvapivě krátkým zpožděním - pouhých 15 minut, což je rekord...

K ošetření jen toliko - vyplnění zubu provizorní pastou je mým zubařem prováděno tak, že na zub plácne nástrojem materiál, jemně zamáčkne a uhladí to bříškem prstu. Akce na 2 minuty. Pacient odchází (a později se diví, jaký má hrb na zubu)...

A další je zván o 5 minut později. Co tam doktor dělá by mě zajímalo - mým ošetřením znečistil dva nástroje a malý vrtáček a rozhodně je nemyje nebo nesterilizuje pro dalšího pacienta (nástrojů má dost a ani není slyšet zapínání stelirizátoru). Není slyšet nic, co by to vysvětlovalo... Pokud někdo nějaké vysvětlení má, může je napsat do komentářů - pro tento příspěvek jsou zapnuté ...

Toto všechno se u mého zubaře děje poměrně často :-(

Žádné komentáře: