Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 28. května 2012

Po stopách zpěváků (1.) - Vlaďka Prachařová

Rád bych volně navázal na svojí sérii volným pokračováním , neboť tu a tam Youtube mi vydá další písničku, kterou znám z pásku a já se tak mohu konečně po hrozné spoustě let dozvědět, kdo ty krásné kousky zpívá.

Ostatně jsem tu už psal, že někteří zpěváci upadají do zapomnění a jako příklad uvedl Zuzanu Buriánovou. No, příklad mnohem je lepší je Vlaďka Prachařová.

Pokud jsem dokázal zjistit, objevila se Vlaďka na začátku sedmdesátých let minulého století, v roce 1975 byla dle Wikipedie v anketě zpěvaček na 34. místě a komentáře u jejích písniček tvrdí, že po roce 1978 ukončila činnost, a jen na jednom zastrčeném místě je tvrzeno, že snad v brněnském rozhlase ještě něco malounko nahrála v roce 1982 (zřejmě v té době v Brně žila či pracovala). A to je vše, co jsem dokázal vydolovat z internetu ... Tedy s vyjímkou diskografie Těch disků je patnáct(?) z čehož by vyplývalo, že je na deskách zaznamenáno jen 30 písní.

Vlaďka údajně zpívala z mnoha orchestry a zpěváky, třeba s Karlem Zichem (MP3)

Do youtube výběru vybírám nejprve něco pomalejšího

Vlaďka Prachařová - Souhvězdí (1970)


Na pásce po sestře mám následující skladbu a skoro začínám pochybovat, jestli na tento sestřin pásek nenahrál i něco můj taťka - to kvůli roku vzniku.

Vlaďka Prachařová - Hello, je půl (1971)


Na závěr odvolám to co jsem říkal výše, neboť Youtube vydal i tento zápis a skladbu, Vlaďka tedy zpívala i dříve než v roce 1975.