Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 13. října 2012

Krajské volby 2012

Když si prohlédnete můj blog a necháte si vysledovat slovo "volby", zjistíte, že volbám v roce 2010 jsem se věnoval docela podrobně. Letošní podzimní volby, tedy volby do 1/3 senátu + krajské volby + 8 voleb do zastupitelstev malých obcí, mě nechávaly poměrně klidnými a i proto jsem si troufl odjet na několikero souběžných akcí (něco jsem měl v pátek a něco v sobotu). A až teď dopisuji zpětně vše, podle toho co si pamatuji, a něco málo podle mých postu z roku 2010, kdy jsem se věnoval dění v okrese Most, který mě zajímal jednak z důvodu volebního okrsku Chanov, pak podle výsledků z volebního okrsku Janov a v té době také byly zajímavé výsledky Horního Jiřetína, kam se tehdy v roce 2010 na poslední chvilenku přihlašovalo podezřele mnoho lidí...

Osobně jsem stihlo odvolit v pátek, chviličku po otevření volebních místností a tak poznatek o počtu voličů v určité hodině prakticky nemám - 15 minut po otevření místnosti jsem dorazil do právě zrušené fronty před místností, kde stály 4 osoby a celkem nás mělo odvoleno asi 15...

Horní Jiřetín

Horní Jiřetín - volby do krajských zastupitelstev
Hornímu Jiřetínu jsem se věnoval při minulých volbách v roce 2010 (
Komunální a senátní volby: Horní Jiřetín) a tak jsem se na to koukl i letos, tentokrát jsem si sehnal i popisky volebních okrsků

Při porovnání výsledků kraje s městem Horní Jiřetín a přilehlými částmi obce je vidět, že jsou výsledky rozhozené. Narozdíl od zbytku kraje viditelně obyvatele zajímá odpověď na otázku, co bude s nimi - Hnutí "Pro kraj" jednoznačně chce neprolamovat těžební limity. To je vidět ve volebním okrsku č.3, neboť část obce Černice by šla jako první, je totiž nejblíž jedné těžební jámy...

vysvětlení barviček
Zelená barva - v nějakém celku vítězství
Modrá barva - druhé či třetí místo v nějakém celku

Litvínov - Janov

Také zde jsem situaci sledoval v roce 2010 (Komunální a senátní volby: sídliště Janov).
Protože se ve velkém skupovaly původní městské byty a pak se pronajímaly tyto byty méně přizpůsobivým, vyšly výsledky  rozdílné od kraje ve více okrscích, na které je ono sídliště rozděleno, načež v okolních Janovských okrscích vyhrála (opět) jisté uskupení, které má nepřizpůsobivé přímo v názvu. Také zde jsem si dal práci s lepším vyznačením okrsků, pokud alespoň jedno číslo popisné patří do sídliště Janov, je okrsek podbarven zelenou barvou. Oproti minulu, kdy jsem označoval okrsek č. 4 jako nejvíce odchylující se od většinových výsledků, tentokrát je to spíše okrsek č.3...


vysvětlení barviček u čísel
Zelená barva - v nějakém celku vítězství
Modrá barva - druhé místo v nějakém celku
Okrová barva - upozornění na více jak 10% výsledky uskupení "DSSS-STOP NEPŘIZPŮSOBIVÝM", které je mezi 28 Litvínovským okrsky vyjímečné.

sídliště Chanov

Pro vysvětlenou: Musím důsledně psát "sídliště Chanov" (volební okrsek č. 20) - to patří k městu Most a je rozdílné od vísky "Chanov" stojící hned vedle organizačně patřící pod větší vesnici(?) Obrnice.

Takže i u sídliště Chanov jsem zveřejňoval výsledky (Komunální a senátní volby Chanov) za rok 2010 a i tenkrát byly výsledky poněkud posunuté od obyvatelstva, kde není taková koncentrace Romů.

Když se podíváte na obrázek, zjistíte, že "alarmující" výsledek mělo uskupení Severočeši právě v inkriminovaném okrsku. Jestli se o to nezasloužili volební hesla typu "zamezíme zneužívání sociálních dávek" a další.


vysvětlení barviček u čísel
Zelená barva - v nějakém celku vítězství
Okrová barva - "alarmující" výsledek
Modrá barva - druhé místo v kraji

A jaký je rozdíl Chanova od Janova? Janov je smíšená část obce, kde nežijí jenom Romové a proto tamní volební výsledky nemají až takovou extrémní výchylku, jako výsledky Chanovské. Také bych řekl, že letos neprobíhala moc velká masáž sliby, protože není vidět odchylka ke stranám a uskupením méně standardním a známým.