Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 24. července 2012

Halaka nakonec přeci jen vykladače snů nezlikvidoval!

nejprve pro připomenutí - zatímní historie Halaky:

Na začátku července se mi ozvala jedna z mých bývalých kolegyň a přinesla mi (nejenom) do snu Halaka čerstvý vítr, dalo-li by se tak říci. I zde bych jí rád vyslovil velké díky, neboť se ukázalo, že v mém případě podivných snů umí problém natrefit lépe, než psycholožka, ke které 1x týdně chodím na kratičké posezení. 

Hlavní problém je v tom, jak přistupovat ke snům. Jsou totiž lidé, kteří neumějí / nechtějí připustit existenci snů, které pro jednoduchost označuji slůvkem "věštecké", tedy sny, které dokáží upozornit na problém v budoucnosti. Nám oboum, tedy mě i kamarádce, se minimálně jeden takový sen zdál (ten můj: Sny a astrální cestování - 4. díl)

Psycholožka mě přesvědčovala, že se mi tento sen zdál až "ex-post", ale já dodneška vidím, jak "nesmyslně" v reálu nastupuji do toho prvního vozu a jak si s hrůzou uvědomuji, že jsem za a) jinde a za b) jak situace se značně podobá tomu snu, ze kterého jsem ale nevěděl, proč se stanu "žábou mixéru" a že za c) mám jedinou šanci jak se nestat žábou v mixéru je někde se pořádně chytit ....

Připuštění "vylepšené verze věšteckých snů" , tedy astrální cestování je pak pro podobné lidi, kdy lze cestovat v čase, prostoru a alternativních světech, považováno až za pavědu. Neříkám tím, že je mi ta psycholožka na houby, jen nemám pocit, že mi pomáhá na 100%, či že si 100% rozumíme.

Ale k textíku mé kamarádky
Nejdřív jsem měla za to, že tvoje mysl zachytila vzpomínky někoho jiného (z jiného místa), nedořešené. A nešlo upřesnit zda z minulosti...od člověka živého nebo ne.
Ano, je to otázkou, v kterém příběhu jsem. Sám občas mívám pocit snů, které jsou spíše z minulosti (např. Divoké sny díl 7.  první sen v blogpostu) a kdy vystupuji jako postava, kterou jsem ani v reálu nestihl poznat - ve zmiňovaném snu to je pozice dědečka. Sen Halaka je poměrně nadčasový, jinak to ani nejde popsat, jedině díky "použití" kolegyně z práce, s níž se ve snu bavím by šlo sen časově zařadit. Jenže v tom snu je spíše jen díky tomu, abych s někým pohovořil, protože použitý tón hovoru a odpovědi bych pravděpodobně před cizím člověkem nepoužil...
Tvoje podvědomí reaguje přirozeně. Mysl vymodeluje situaci a ty hledáš různá řešení. Pak tu situaci trochu změní, resp. posune proměnnou a opět znovu. Je to proto, že nejsi z těch, co přestanou nad problémem myslet, když někdo řekne, že daná věc nemá řešení?
Ano, tohle o sobě přímo vím, kdy kolegové po x minutách problém vzdají, ale já jako buldok zkouším další možná řešení o kterých si myslím, že musí pomoci. A obvykle pomohou. V tomto snu dělám totéž - vím, že minule řešení s přelezením skla a přejděním na tramvaj řešení nepřineslo a proto zkouším jiné. Samozřejmě, taky občas řešení nenaleznu ale i v tomto případě v reálu řešení mám - oslovit odborníky, kteří tento problém řeší pro své klienty denně...

Ve snech s revizorkami a revizory jsem už řešení nalezl - v celé ohromné sérii mě neustále nachytávali na švestkách a já se už v okamžiku setkání s revizorem cítil ponížený, naprdnutý a bez jízdního dokladu. A pak jsem se jednoho dne před usnutím rozhodl, že to budu řešit s úsměvem a hned z toho byl sen (který zde na blogu nemohu najít - že bych ho nenapsal??), kdy v Brně(?) dokážu s revizorkou v pohodě vše vyjednat a ty doklady mít, načež celá série začala vypadat, že definitivně skončila, aby pak opět naskočila špatná varianta (Šedesátkrát na černo? Proč ne dvaašedesátkrát?) a pak jsem silou vůle dokázal další revizorský sen uhrát "na remízu" (Po šedesátétřetí ne! :-))


Absolutně nejgeniálnější věc se mi povedla v páté scéně popisku snu "Chození po Českém středohoří", kdy jsem dokázal zlomit prokletí oné scény, na což jsem hrdý ještě dnes.
Použití tobě známých míst a lidí možná jen evokuje pocity, které byly součástí původní vzpomínky.Nebo to má opravdu souvislost s neřešením (pasivitou) v některých tvých věcech minulých? A podvědomí se snaží zjistit, jak by se to posunulo?Pak mi přišlo na mysl, že tyto sny vlastně můžou znamenat jen oťukávání tebe sama sebou samým. Reakcí, znalostí, aplikováním zkušeností, rozhodováním, zodpovědností za výsledek a s vyrovnáním se. Ale proč? Pro nabytí jistoty nebo přesvědčení? O čem?
Bohužel, na tuto přehršel otázek zatím neumím odpovědět. V některých věcech jsem v reálném světě pasivnější byl a pak jsem si dodatečně nadával. Tím, že se mi sny a situace v nich opakují může ukazovat na některé věci, které jsou nedořešené, nebo jsem je řešil horkou hlavou. Uvědomuji si totiž jednu věc - jak poslední verze Halaky, tak poslední dvě lepší verze revizorského problému ve snech řeším s úsměvem, nebo alespoň v poklidu a s rozvahou, kdy cítím, že i ve snu si ty alternativy uvědomuji ... a jak ten buldok se snažím najít řešení nejlepší. Nebo alespoň přijatelnější...